#tropådittalent

Vi tror på, at vi kan få det bedste frem i dig og dit talent. Og vi ønsker et ægte fællesskab, hvor du får støtte og hjælp til at opnå dine personlige drømme og mål.

Vores værdier

• Tro på dit talent
  • Tro på fællesskabet
  • Tro på livet

Værdigrundlag

Tro på dit talent

Vi tror på, at Gud har skabt ALLE mennesker med en helt unik og værdifuld kombination af personlighed og talent.

Derfor tror vi også, at DU er værdifuld og har talent. Vi vil arbejde sammen med dig om at udvikle dine talenter og drømme både sportsligt, fagligt og menneskeligt.

Derfor forventer vi også, at du har et ønske om at udvikle dig som helt menneske, og at du samtidig vil være med til at hjælpe og opmuntre andre på deres rejse.

Tro på fællesskabet

Vi tror på, at Gud har skabt mennesket til fællesskab, og at vi sammen – med alle vores forskelligheder – kan langt mere end hver for sig.

Derfor tror vi også, at DU har noget at bidrage med til fællesskabet, og at du derfor fortjener at blive hørt og respekteret for den, du er. Vi vil arbejde på, at du må trives i et ægte fællesskab fyldt med passion og interesse for at se dig lykkes.

Derfor forventer vi også, at du møder elever og lærere med åbenhed og nysgerrighed, selvom de tænker, taler eller klæder sig anderledes, end du gør, og at du vil arbejde for at fællesskabet skal vokse og blive stærkere.

Tro på livet

Vi tror på, at Gud har skabt mennesket med et formål, og at han tænker tanker om fremtid og håb for hvert eneste menneske.

Derfor tror vi også, at DU har et formål i livet. Vi vil arbejde på, at du får en bevidsthed om dette formål, og om hvem der har givet dig det, og at du opdager potentialet i dit liv og får redskaber til at udnytte det.

Derfor forventer vi også, at du er åben over for at tage snakke om de store spørgsmål i livet og er villig til at respektere andres overbevisning, selvom den måtte være forskellig fra din egen.

Baggrund

Thy Sportsefterskole blev etableret 10. juni 2019. Men skolen på Vorupørvej 73 har faktisk en lang historie. Den strækker sig helt tilbage til 1930’erne og har under Anden Verdenskrig fungeret som radiostation for tyskerne. I nyere tid har bygningerne tilhørt Thylands Idrætsefterskole, der lukkede i 2016.

I dag er der igen liv på skolen under navnet Thy Sportsefterskole. Her er fyldt med sportsglade unge mennesker, som brænder for talentudvikling og venskaber for livet.

Ledige stillinger

Vi mangler ikke nogle lige nu, men du er velkommen til at sende en uopfordret ansøgning til job@thysportsefterskole.dk

Se ovenfor.

Bestyrelse

Vores ledelse er nøje sammensat. Bestyrelsens kompetencer og erfaringer skal understøtte det formål, at skolen og eleverne skal udnytte det fulde potentiale.

Tommy Larsen (Formand) 8774 0350

Karsten Molander

Erik Nørgaard

Wayne Simmonds

Thomas Roed

Vedtægter

Skolen og vedtægter er godkendt af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet d. 3. juli 2020.

Vedtægter Thy Sportsefterskole 3-7-2020 underskrevet

Årsplan

Herunder kan du se årsplanen for skoleåret 2022/2023.

Årsplan Thy Sportsefterskole 2022-2023

Indholdsplan

Herunder kan du finde indholdsplanen for Thy Sportsefterskole, som beskriver vores mål, arbejdsgange og dagligdag.

Indholdsplan Thy Sportsefterskole 2022-2023

Evaluering af skole året

Den årlige evaluering af skole året.

Leksikon

På Efterskolerne.dk finder du svar på alt mellem himmel og jord,
hvad angår et efterskoleophold.

Skolekreds

Kommer snart